Ruimte voor creativiteit
Uitgeverij Nanda werd in 2010 opgericht door – toen- schrijfster Nanda Roep met de bedoeling om ruimte te geven aan creativiteit en ontwikkeling. Sinds 1996 had Nanda Roep voor 5 gevestigde uitgevers kinderboeken gemaakt, en bij 2 gevestigde uitgeverijen publiceerde ze romans. In totaal had ze al meer dan 50 boeken geschreven, toen ze dacht: is dit alles?
Ze wilde meerdere kunstdisciplines aan boeken koppelen, uit interesse en ook uit de wens om meer lezers te bewegen een boek op te pakken. Toen Roep als schrijfster begon, tenslotte, was de boekenmarkt een zeer goedlopende industrie. In de jaren tien van deze eeuw verbrokkelde de interesse in lezen langzaam, en Roep zag het gebeuren tijdens haar klassenbezoeken.
Artikel uit het Apeldoorns Stadsblad, 2010
Communiceren en nieuwe ontwikkelingen
Nieuwe kunstrichtingen kwamen op, zoals gaming en video. In de tijd dat Nanda een jonge, succesvolle schrijfster was, kregen steeds meer kinderen een eigen mailaccount – en veel later kwam ook social media erbij. Ineens konden lezers communiceren met schrijvers, dat was ongekend – voorheen stuurden leerkrachten en lezers hun brieven naar een speciale postbus. Maar dat was vanaf toen niet meer nodig…
Uitgeverij Nanda moest ruimte maken om náást het schrijven van boeken, óók de andere dingen te leren: hoe moest je editen, hoe maak je mooie afbeeldingen en hoe communiceer je via beeld? Niet alleen creëerde schrijfster Nanda Roep voor zichzelf de ruimte om nieuwe ontwikkelingen aan te leren, maar bovendien deelt ze de kennis graag met anderen.
Zie: Selfpublishing
Ook voor jou!
Het is ook mogelijk om Uitgeverij Nanda in te schakelen om jóúw eigen boek te produceren. Om meer te horen over de mogelijkheden, neem je graag contact met ons op!